Podpora prodeje v prostředí maloobchodů

on .

podpora prodeje


S nejrůznějšími aktivitami podpory prodeje se setkáváme téměř všude, možná aniž bychom o tom věděli. Nejvíce je tento proces se zaměřením na komunikaci a tvorbu podnětů viditelný v prostředí supermarketů a dalších maloobchodních prodejen. Jakou nejčastější podobu podpora prodeje v maloobchodě mívá?

Slevy

Na předem stanovenou dobu je dočasně snížena cena zboží za účelem zvýšení jeho prodejnosti. Maloobchodníci tuto aktivitu rovněž označuji pojmem výprodej.

Kupony

Maloobchodník nabízí svým spotřebitelům kupony na zvýhodněný nákup. Takové zboží je většinou za akční cenu, případně se jedná o tzv. "buy one-get one free" apod. Některé kupony mívají také hodnotu určité částky, kterou spotřebitel může utratit v daném obchodě.

Dvojité kupony

Jedná se o kombinaci kuponů přímo od výrobce zboží a maloobchodníka. Mají ještě více zvýšit zájem o daný produkt a donutit spotřebitele k jeho koupi za zvýhodněných podmínek.

Výstavy

Všemožné POP materiály a stojany umístěné v místě prodeje pro zviditelnění určitého druhu zboží. Bývají umísťovány do těch částí v in-storu, kde dochází k momentu rozhodování o koupi, případně k pokladnám pro uskutečnění impulzivního nákupu.